דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתבות תדמית 

מאת    [ 21/04/2007 ]

מילים במאמר: 757   [ נצפה 8276 פעמים ]

מה זאת כתבת תדמית:
תחום כתבות התדמית הפך בשנים האחרונות לאפיק פרסומי מקובל ויש לו יתרונות רבים ביחס לאפיקי פרסום אחרים . כתבת תדמית הינה כתבה שנכתבת על העסק או על שירות/מוצר שהעסק מבקש לקדם כאשר היא מדגישה את ההיתרונות, הייחוד ונותנת אינפורמציה במסווה של כתבה

לעצב אחרת את המוצר
השוק האינטרנטי רוי כיום בכל כך הרבה סוגי פרסום עד כי פעמים רבות הבאנרים או המודעות באתר הופכים שקופים עבור אותם לקוחות פוטנציאלים הנכנסים אל האתר. כתבת תדמית מאפשרת להגיע אל אותם לקוחות בדרך אחרת ולשווק את המוצר דרך סיפורי הצלחה, סיפורים אישיים, אירועים חדשותיים וכדומה. היכולת שלכם להעניק ללקוח הפוטנציאלי ערך מוסף מעבר לחומר שיווקי נטו, הופכת אותכם לאטרקטביים יותר ומנטרלת את תחושת הכפייה והמיאוס שיוצרות מודעות סטנדרטיות.

כתבת תדמית מגבירה את תחושת המיהמנות עבור לקוח פוטנציאלי, הוא אינו מרגיש שדוחפים לו, משווקים לו, אלא מבקשים להנעים את זמנו, ליידע אותו במידע חדש.

קחו רגע וחישבו על עצמכם, כשאתם רואים באנר המפרסם מוצר מסוים, סביר שתלחצו עליו במידה ואכן הינכם זקוקים למוצר באופן מודע ,כלומר חשבתם לרכוש אותו ואתם נמצאים בשלב בדיקת האופציה הכדאית ביותר עבורכם. כל אותם גולשים שאינם נמצאים בשלב זה פשוט לא ילחצו על הבאנר .
כתבת תדמית מאפשרת לכם להגיע אל אותו נתח גולשים רחב יותר שאינו נמצא כרגע בשלב המודע של רכישת המוצר ולפתוח בפניו את האופציה להכיר את המוצר סביר להניח שאדם שאינו מתעניין כרגע ברכישת המוצר שלכם לא ילחץ על הבאנר אך כן יקרא כתבה אודות הצלחת המוצר או גילויים חדשים בתחום. מעבר להצגת המוצר, כתבת תדמית מאפשרת לכם להציג לגולש אינפורמציה אודותיכם ואודות החברה, מה שיוצר בשפה מקצועית "מיתוג" ומגדיל את נתח האנשים המכירים את שמכם. יכול להיות שאותו לקוח פוטנציאלי אינו זקוק כרגע לשירותיכם, אך לאחר שיוכל לקשר בינכם לבין אפיזודה מעניינת, שמכם יהדהד בראשו כאשר יתקל באדם שאכן זקוק לשירות אותו אתם מציעים.

היכולת של כתבת תדמית להציג אינפורמציה נרחבת ומגוונת מאפשרת לכם כמספקי שירות לחרוג מעבר לגבלת מילים סטדנטרית שהרי בבאנר פרסומי המקום מוגבל, ולכן גם המסר מוגבל.

איך זה עובד
ניקח לדוגמא חברה המשווקת פטנט לחיסכון במים. סביר להניח שעל הבאנר שלה ילחצו מי שמכיר את מוצרי החברה או חשב לרכוש משהו דומה. עבור כל אותם שאר הגולשים הפוקדים את האתר הבאנר שיוצב בצד יהיה שקוף והם לא יתנו עליו את הדעת. עכשיו אותם גולשים יכולים לקרוא כתבה הנושאת את הכותרת "כך תחסכו במים" ומציעה להם דרכים לחסוך תוך מסירת אינפורמציה מעניינת ועניינית (כמו העובדה שהפעלת מכונת כביסה לא מלאה מבזבזת כמויות מים אדירות ומגבירה את צריכת המים
ולכן גם את תשלום המים) הלקוח הפוטנציאלי קרא,נהנה, הכיר את המוצר שלכם והתחיל לחשוב שגם הוא היה רוצה לחסוך במים והפטנט הזה שמאפשר לו לשלוט על צריכת המים בביתו בהחלט יכול יכול להתאים לו או לאחותו שלילדיה אין כל ערך למים- התוצאה - הגדלת את מעגל האנשים המכירים את המוצר ואת החברה ולמעשה הגדלת מעגל הלקוחות הפוטנציאלים.

אפיק נוסף של כתבות תדמית הוא אפיק הסיפורים האישיים. מי מאיתנו לא אוהב לקרוא אודות סיפורי הצלחה, סיפורי מאבק או שינוי. בכל חברה יש סיפור כזה ורק באמצעות כתבת תדמית תוכלו לספר אותו ודרכו לשווק את המוצר. המעצבת שהחלה לייצר את תכשיטיה במרתף קטן, הפטנט העולמי ששיגע את אמריקה, המשפחה שחסכה סכומי כסף כשהשתמשה במוצר שלכם. לאנשים קל יותר להזדהות עם אנשים שהם בדיוק כמוהם (ראו את הטרנד האחרון לפרסם מוצרים בעזרת אנשים מהשורה ולא באמצעות דוגמנים) כאשר אנו קוראים על אדם אחר שבקלות יכול להיות אנחנו, קל לנו יותר להפנים את האינפורמציה המועברת באמצעות סיפור אישי מעניין.

דרך נוספת להגביר את המודעות למוצר שלכם זה באמצעות המלצות או מה שמכונה בשפה מקצועית "באנר תוכן" ככלל אנשים מאמינים לאנשים אחרים ולא לכם כמשווקי המוצר. כאשר אנשים אחרים שחוו חוויה חיובית המקושרת למוצר שלכם ממליצים עליכם, סביר להניח שאנשים רבים יותר יבקשו להתנסות בו.

מה אוכל לעשות עם כתבת תדמית
לאחר שברשותכם כתבה , יש מגוון רחב של שימושים בהם תוכלו להיעזר בה על מנת לקדם את עצמכם.
זיכרו: הכתבה היא שלכם, תהיו יצירתיים ואל תהססו לשווק אותה בכל דרך. הנה כמה דוגמאות לשימוש בכתבה מסוג זה.
- לפרסם את הכתבה באתר שלכם
- לשלוח לעיתונות המקומית/ארצית ולעניין אותם בסיפור (בייחוד שיש לכם סיפור אישי מעניין
- לשלוח לאתרים אחרים רלוונטיים לתחום
- ניתן להדפיס חלק ממנה על גב פלייר פרסומי אודותיכם
- ניתן לשלוח בדיוור ישיר אל לקוחות קיימים ולקוחות פוטניצאלים
- לפרסם בניוזלטר
- לרכוש שטח פרסום בעיתון ולפרסם את הכתבה במקום מודעה

למי זה מתאים.
כתבות תדמית מתאימות לכל עסק גדול, בינוני וקטן ומהוות אפיק פרסומי אפקטיבי ביותר, בעלות נמוכה יחסית, המותאמת לכל כיס. ריבוי האפשרויות מאפשר לך לבחור את סוג הכתבה המתאימה לך ולשיווק אותו אתה מבקש לקדם, על מנת להגיע לחתך רחב יותר של לקוחות פוטניצאלים.....


כל הזכויות שמורות
רויטל סבג
סטודיו דף בית
revitals@tact.co.il
http://www.dafbait.com/














רויטל אבידור סבג מנהלת תוכן ובעלת סטודיו דף בית המתמחה בכתיבה שיווקית בעלת ניסיון עשיר במילה הכתובה. רויטל, בוגרת BED בחינוך עם התמחות בתקשורת, החלה את דרכה כעיתונאית ותחקרינית. לאחר לימודי שיווק ופרסום החלה להתמקצע בכתיבה שיווקית לאינטרנט וכיום היא משלבת בכל פרויקט את הכתיבה העיתונאית והשיווקית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב